środa, 6 lipca 2011

Muffinki

Walnę jednego, a krótkiego posta.
MUFFINKI.
Mniam, Pycha i w ogóle. Już trzy razy robiłam czekoladowe. Dobre, jednak bez rewelacji. Trochę je przypiekałam, ale i tak dało się zjeść - z chęcią na kolejne.
PRZEPIS
  • 1 3/4 szklanki mąki,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki sody,
  • 2 łyżki kakao,
  • 3/4 szklanki cukru pudru,
  • 3/4 szklanki groszków czekoladowych (ja dałam czekoladę drobno pokrojoną),
  • 1 szklanka mleka,
  • 1/3 szklanki + 2 łyżeczki oleju,
  • 1 jajko,
  • zapach waniliowy.
Nastawić piekarnik na 200`C. Wszystkie składniki suche wymieszać ze sobą, osobno wymieszać mokre. Zmieszać mokre składniki z suchymi, pamiętając, że im więcej grudek tym lepsze muffinki. Ciasto wlewamy do 2/3 wysokości foremek i pieczemy 20 min.

Ha! Z tymi grudkami to gówno prawda. Zawsze robię ciasto w pełni wymieszane i jest pycha!

Dziś jednak skusiłam się na jabłkowo - cynamonowe. Obłędnie pyszne. Mięciutkie ciasto, złocista em.. góra? xD Rozpływające się w ustach słodkie kawałki jabłka. Pyszne ciasto z dala jedzie od niego cynamonem. Mimo, że nie lubię tej przyprawy zapach był wspaniały. Gorąco polecam, koniecznie spróbować. Łatwe do zrobienia.

Przepis:

Składniki suche:
  • 1 szklanka i 2 łyżki mąki pszennej,
  • 1/2 szklanki cukru,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 2 łyżeczki cynamonu.


Składniki mokre:

  • 1 jajko,
  • 1/2 szklanki mleka,
  • 75 g roztopionego masła,
  • 1 duże jabłko.
W jednej misce wymieszać składniki suche, w drugiej mokre. Obie masy połączyć razem. Na koniec dodać jabłko pokrojone w kostkę. Ciasto wlewamy do 2/3 wysokości foremek i pieczemy około 25-30 min. w 190`C.


Widziałam też Muffinki o smaku coli. Nie wiem czy potrafiłabym zaryzykować i takowe zrobić.
Widząc je ślicznie ozdobione w kształcie róży ( nie mam zielonego pojęcia jak autorka to zrobiła. Szczery podziw. ) coraz bardziej mam na nie chętkę. Może się zdecyduję... Zobaczę.

Przepis


Składniki:

  • 1 szklanka mąki,
  • 4 łyżki kakao,
  • 1 cukier waniliowy (16 g),
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 szklanka cukru,
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka coli,
  • 150g rozpuszczonej margaryny.

Wszystkie suche składniki połączyć ze sobą. W osobnym naczyniu połączyć rozpuszczoną margarynę z colą i jajkami. Całość wlać do składników suchych i wymieszać.

Piec ok. 30 min. w 200`C


Wszystkie przepisy pochodzą z owego blogu.

Zanim zaczniecie robić Muffiny przygotujcie więcej foremek niż na oko powinno wam wystarczyć. I lejcie nawet trochę mniej niż 2/3, a wyjdą ślicznie. I nie wyciągajcie surowych. Sprawdzić można wsadzając w jedną babkę patyczek drewniany kształtem podobny do drutu do dziergania. Jeśli nie osadza się na nim ciast - są dobre.

Koniecznie spróbujcie, są pyszne. Dowiedziałam się o nich dopiero nie dawno,a już kocham je miłością pierwszą. Mimo to nigdy nie będą lepsze od Gofrów! Róbcie Gofry - przepis w pierwszym poście!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz