niedziela, 31 lipca 2011

Converse

Ostatnimi laty zapanowała niesamowita moda na buty marki Converse. Jest to najstarsza i jednocześnie najbardziej rozpowszechniona firmaprodukująca trampki. Firmę założono w 1908 roku! Wikipedia głosi, że Converse stworzył pierwsze buty do koszykówki w 1917 roku. Coś innego sprawiło jednak, że te buty stały się ikoną mody i must-have każdego nastolatka. A mianowicie kolekcja Chuck Taylor. Znaczna większość ludzi do tej pory nosi właśnie takie Converse. Tak się zaczęło. Converse były popularne już od bardzo dawna. Swój rekord popularności zaczęły w latach 80. Trwa on jednak do dziś. Na pewno idąc ulicą widujecie bardzo dużo ludzi w takich butach.
http://www.adonis-obuwie.pl/2010/04/historia-converseow/
A dla niedoinformowanych:
Po czym rozpoznać oryginalne Converse.
1. Gwiazdka
Mamy tutaj przykładowego Converse (wysokiego z nowej kolekcji). Świetnie widoczna gwiazdka obtoczona kółkiem po WEWNĘTRZNEJ stronie buta.
2. Napis z tyłu
W krótkich Converse (później wam je zaprezentuje) nie ma gwiazdki. W każdych butach tej marki jest jednak napis "All Star":

A teraz wkleję kilka zdjęć Converse:
A to jest niski Converse. Tak, to tez Converse, tylko sportowy.
To jest juz ten wysoki i (jak dla mnie) lepszy. Prezepraszam za takie dziwne slownictwo, ale koniec tej notki pisze wlasnie na komputerze bez naszych, polskich literek ; ) i staram sie pisac jak najbardziej uproszczone. Jakby co to potem poprawie. Tutaj dodam jeszcze kilka (dwa) nawet dobrych linkow.
Polska strona Converse
Oryginalna strona Converse
I to tyle na dzisiaj. Co prawda koniec byl pisany na nieprawidlowym komputerze, ale mam nadzieje, ze jakos wybrnelam i jest w miare zrozumiale. Jeszcze dzisiaj to poprawie.

8 komentarzy:

  1. "Jeee mam konwersy i jestem fajny"
    Alice, przepraszamprzepraszamprzepraszam, ale nie znoszę tych butów, tak dużo osób je nosi dla szpanu, żeby pokazać jaki on to jest modny czy bogaty, że może sobie kupić tak drogie i znane na całym świecie buty.
    Do tego są brzydkie, nie podobają mi się ani trochę :<

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś mówiłam tak, jak Shizza, ale no, teraz mi się zmieniło i mi się podobają. chcę takie buty, o ile nie kupię sobie martensów (a sobie nie kupię, warto zauważyć). najładniejsze są morelowe i żółte. *_____*

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się właśnie podobają, ale takie zwykłe, czarne, tradycyjnie za kostkę ;>
    tylko, że w życiu nie zabulę 220 zł za TRAMPKI. Ewentualnie w jakimś SH bym dopadła i tak zrobię, będę szukać ^^ Kiedyś czytałam na pytajce chyba, że laska sobie kupiła w sh za 1.50 (!!!) prawie nie uszkodzone, ale całe brudne. Wyszorowała i ma prawie czyste, tylko właśnie się pytała o środki do wybielania xd

    Chomiczek

    OdpowiedzUsuń
  4. Za co mnie przepraszasz Shizzy ;)?
    Ja osobiscie bardzo lubie Converse. Po prostu mnie sie podobaja. Sa ladne i wygodne. Bardzo lubie czerwone i fioletowe za kostke. Te niskie tez nawet ostatnio polubilam, bardzo mnie sie jedne podobaly, ale kosztowaly 40£ (czyli prawie 200 zl). Tutaj w Anlii mozna znalezc o wiele tansze Converse niz w Polsce. Sportowych Converse nie lubbie. Jakos tak zawsze Converse to byly trampki (dla mnie), a sportowe moge sobie inne kupic.
    A no. Converse na nodze, Ray-bany na ryju i bananowa mlodzez :). Jednak mnie po prostu bardzo, bardzo podobaja sie te buty. Chce sobie tutaj zolte kupic, albo jakies ze wzorkiem, bo tez bardzo lubie (Converse ACDC *___*).
    http://www.hypebeast.com/image/2009/01/converse-music-metallica-acdc-all-stars-1.jpg

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie converse to przeginka, no, skórzane jeszcze ujdą powiedzmy.
    Za 200 zł można kupić naprawdę ładne (chociaż moje wymarzoneizostałjedenrozmiaraprzestaliprodukowaćfakinhell akurat 250), 100% skórzane buty porządnego, polskiego producenta, a nie jakiś materiałowo-gumowy szajs z Tajlandii ;d serio, nie wyobrażam sobie dać więcej niż 150 zł za buty, które nie są ze skóry.
    Poza tym, trampki są brzydkie, niewygodne i stopy się koślawią, niezależnie od ilości posiadanych gwiazdek. Na to, że wszyscy to noszą nie patrzę, bo gdybym nadal się kierowała takim myśleniem to nie chodziłabym w połowie rzeczy, które lubię; ale fakt faktem że u mnie z 50% szkoły pomyka z gwiazdeczką na kostce (ciekawostka: mój brat ma wytatuowaną, ale akurat nie ma to związku z trampkami ;d). Noale co kto lubi, wiadomo, ja np. się podniecam jak widzę diesla albo mimi holliday, co dla większości pewnie też jest idiotyzmem :P

    OdpowiedzUsuń
  6. no, ja akurat wynalazłam stronę, na której podobno oryginalne Conversy są po 119/139,-. : D no, w TKMexx też są, ale ciężko trafić na swój rozmiar. ; p podam tę stronę, ale będę mordować, jak wykupicie wszystkie małe numery białych. : D jest mało kolorów, ale bywają inne. : ) a, pisać na PW, jak ktoś chce.

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas w tkmaxxie bywają tylko takie mega totalnie fuj brzydkie, jakieś dwuwarstwowe brązowo-niebieskie. xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam kilka z lumpa. A przynajmniej miałam. Już wyrosłam. Ostatnio sobie kupiłam za totalną taniznę, aż myślę, ze podróba - 20 zł. Czarne za kostkę. W środku czerwone. Rozpinane na boku, tak że widać podszyty czerwony materiał... No nie wiem jak to wytłumaczyć. Tak czy siak... Słodkie.

    OdpowiedzUsuń