sobota, 30 lipca 2011

Chomik zapodaje nuty na lato!

Hej, piszę z opóźnieniem, jak zwykle chomiki robią. Błagam Shizzy, nie rób mi krzywdy *-*

Postanowiłam poświęcić notkę zespołowi, który "poznałam" niedawno. A mianowicie *tamtaramtamtam* Foster The People.
Zaczęło się od nowości w Rebel:tv. Pumped Up Kicks, oto co usłyszałam jako pierwsze. Pomyślałam "średnie". Pewien okres czasu melodia chodziła mi po głowie. Jakiś czas później znowu puścili tę piosenkę na Rebelu. Wtedy to już zaczęłam skakać, tańczyć, wymachiwać głową i rękami co robię zawsze, kiedy słyszę dobry, wesoły kawałek. Najpierw leciałam na Pumped Up Kicks tylko i wyłącznie, inne numery mnie nie interesowały. Ostatnio bardziej się zainteresowałam, gdyż przypadkowo natrafiłam w Empiku na ich debiutancką płytę. Od razu wzięłam ją do odczytnika, gdyż zachciało mi się posłuchać znajomego bitu. Sęk w tym, że był on zepsuty i cały czas przeskakiwało mi na inne piosenki. Które to okazały się być.. nawet, nawet. w domu, oczywiście, jutub. Info:

- Grają indie pop, indie electronic, indie dance, neo-psychedelia (pozwoliłam sobie skopiować z wikipedii.) W wolnym tłumaczeniu, to oznacza - mocne bity, perkusję, klawisze, mniej wyraźną gitarę, specyficzny sposób śpiewania. Brzmi dziwnie, ale to jest po prostu coś pośredniego do pop rocka, w trochę delikatniejszej, spokojniejszej wersji. Na upartego można by było ich wcisnąć na Vivę, ale uznałabym to za obrazę majestatu.

- W skład wchodzą: Mark Foster (wokal, gitara, klawisze, rzadziej bębny, syntezator itede), Mark Pontius (perkusja), Cubbie Fink (gitara, chórki). W trasach koncertowych grali również inni, ale ich pominę, bo nie mam czasu na tłumaczenie, a to nie aż tak istotne.

- Ich debiutancka płyta "Torches" ujrzała światło dzienne 23 maja w Stanach, niedawno dotarła do Polski. Cieszy się niezłym powodzeniem :) Coraz więcej osób ich docenia.

Spis tego, co usłyszeć musicie:

Pumped Up Kicks. To ich najbardziej rozpoznawalny numer ;> Jest śmieszny, lekki, łatwo się do tego tańczy, ale ruchy wychodzą dziwne, heh. Lubie ten bit, naprawdę. All the other kids with the pumped up kicks! You'd better run, better run! Outrun my gun! ;D
Helena Beat - Tutaj macie przykład tego, o co mi chodziło, kiedy mówiłam o wyrazistych bitach i mocnej perkusji. ;D I specyficznym sposobie śpiewu. Nie skupiałam się na razie na tekście, ale sądzę, że jest mało wymagający. Lubię tę muzykę.
Houdini - To własnie mi sie kojarzy z Empikiem i zepsutym odczytnikiem ;D Naprawdę dobra piosenka, należy posłuchać do końca jak i każdej.
Life On The Nickel - Krakowski Rynek ;D Nie no, nieźle się zaczyna.
Call It What You Want - zaczyna się od lekkiej psychodeli, potem jest po prostu takie jak z reklam Makdonalda, jestem prawie pewna, że w jakiejś reklamie to było..
I Would Do Anything For you - Naprawdę przyjemna, chyba najspokojniejsza. Ulala, I'm fallin' in love <3
Warrant - prawie nic o tym nie wiem, ale zapowiada się ciekawie ;D

To tyle. Ja myślę, że jeśli szukacie czegoś lekkiego, BYNAJMNIEJ* nie banalnego na wakacje, to jest to znakomity wybór. I na deszcz dobre ;D

A jeśli chodzi o stan ogólny, to pogoda kiepskawa, przynajmniej za moim oknem. BYNAJMNIEJ* nie narzekam, zawsze coś do robotania się wynajdzie.

Chomiczek.

*Do Białej - bynajmniej jest czymś podobnym do ale, jednakowoż.
;p




3 komentarze:

  1. Jestem z was dumna! *dumna*
    Dwa posty, Chomiczek nawet w miarę na czas. Ładnie. Zespołu posłucham na pewno, zachęciłaś mnie.

    Anonimowa Shiz, bo się nie chce zalogować

    OdpowiedzUsuń
  2. You'd better run, better run! Outrun my gun! no ale to należy do śmiesznych i wesołych tekstów???

    OdpowiedzUsuń
  3. Tekst jest żartobliwy moim zdaniem. Jest komedią, parodią, ale zarazem czymś prawdziwym. Od wakacji minęło już trochę czasu, wtedy skupialam się na brzmieniu.
    no ale jeśli jesteś jednym\jedną z fanek, które znają FtP odkąd eska ich perfidnie wykorzystuje, no to psieplasiam, ale wiesz. nie bierzmy wszystkiego dosłownie, bo myślę, że nie o to im chodziło. ;D
    Chomik.

    OdpowiedzUsuń