sobota, 11 czerwca 2011

A wiecie, że polski rock dalej się trzyma?

A więc ostatnio zwróciłam uwagę na zespół Czaqu. Zaczęło się od tego, ze moja siostra znalazła gdzieś piosenkę Generacja Lalek, która jest niesamowita, prosta ale niebanalna i bezpośrednia. I od Generacji zainteresowałam się tą grupą. Przeczytałam wiele komentarzy o ich rzekomo super tekstach, więc ostatnio posłuchałam parę kawałków. Są strasznie, strasznie prawdziwe, jednak budujące. Coś czuję, że zaczynam naprawdę ich lubić. Nie będę truła o takich szczegółach jak: gdzie powstali, dlaczego, z czyjej inicjatywy, bo to nie jest aż tak ważne, jak muzyka, którą tworzą. A, i wokalista (Grzegorz Walczak) ma super głos. Wikipedia.
Człowiek - najlepsza ich piosenka, jaką do tej pory usłyszałam. Refren najbardziej mnie uderzył, odzwierciedla po prostu rzeczywistość każdego człowieka, to co naprawdę w nim siedzi. Niesamowite. Polecam posłuchać do końca.
Generacja Lalek - O tym, że komercjalizujemy się. Tworzymy dwie generacje ludzi, rozróżnianych na szmaciane lub genialnie malowane. I nie dostrzegamy innych wokoło nas, poddajemy się wpływom. Genialny tekst.
Po drugiej stronie Nieba- może troszkę smutno brzmi, ale jest pełna jakiejś nadziei. Po prostu nie umrzemy, bo się nie da umrzeć z drugiej strony nieba. Dobra, na gorszy dzień.
Dlaczego jestem jaki jestem - Chyba muszę dorosnąć, żeby do końca zrozumieć ten utwór. Najsmutniejszy kawałek Czaqu jaki słyszałam. A przy tym wyjątkowo śliczny.
Jej marzenia - Gdzie są... Gdzie są jej marzenia? Podobno możesz wszystko, więc pokarz, co tam chowasz w dłoniach. Naprawdę dobry kawałek.
Pachnie powietrze - no bo pachnie. Troszkę jeszcze nie kminię tej piosenki.

To tyle co Wam chciałam pokazać dzisiaj. Czaqu. Oczywiście mają masę energetycznych kawałków, bo po tych co dodałam ( w większości ) można stwierdzić, że to jakieś smutasy są. O nie ;)
No to PaA Ro0b/-\CzQqqii ;***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz