czwartek, 11 sierpnia 2011

Freddie Mercury i jego lista przebojów (według Sao)

Piszę tę notkę w celu przypomnienia o jednym z najważniejszych muzyków sceny rocka. TO ON razem z nieśmiertelnym zespołem Queen stworzył takie przeboje, jak We Are The Champions, I Want To Break Free czy The Show Must Go On. TO ON powołał do życia epickie dwa tupnięcia i klaśnięcie, czyli We Will Rock You. Dla mnie zarówno Freddie, jak i Queen to synonim słowa dzieciństwo. Wychowałam się na ich utworach i nie chciałabym, aby nasze pokolenie zapomniało o muzyku uznanym jako jednego z najlepszych rockowych. Zdążyłam zaobserwować, że niektóre osoby z mojej byłej klasy nie wiedzą, kto był wokalistą zespołu Queen. Kim był Freddie Mercury.
Chciałabym przedstawić Wam kilkanaście utworów, które na zawsze zapisały się w mojej pamięci, które są najbliższe mojemu sercu i które są dziełem zespołu Queen. Wybaczcie, że nie piszę o podstawowych jego danych, ale myślę, że nie dowiedzielibyście się niczego nowego o nim. Nie wgłębiam się w jego życiorys i ciekawostki z jego życia (a pewnie powinnam), ale chcę się z Wami, moje goferki, podzielić utworami, które są dla mnie odzwierciedleniem jednego symbolu - takiego fajnego serduszka ♥. 

1. Don't Stop Me Now

Absolutny numer jeden spośród wszystkich królewskich utworów. Odkryłam go stosunkowo niedawno (oglądając parodię), ale pokochałam. Głównie za niesamowitą spontaniczność w tym utworze, za genialnie wtrącenia Freddiego, za rytmiczność, oraz za niesamowitą zmienność nastroju. W pierwszej części piosenka jest refleksyjna, później jednak 'nabiera kolorów', bardziej nadaje się do szalonego tańca z przyjaciółmi.  Nosz nie da się tego nie lubić, a utwór powinien być co najmniej o dziesięć minut dłuższy C: 

2. Bohemian Rhapsody

Można powiedzieć, że dwa razy poznałam tę piosenkę. Pierwszy raz był jakieś trzy lata temu, podczas gry w Singstara na PlayStation, mówiłam tacie, że to jest strasznie smutne, a tata powiedział, że później jest wesołe. Nie doczekałam się rozwinięcia akcji, bo została brutalnie ucięta, więc na Singstarze możemy zaśpiewać tylko tę smętniejszą (choć równie piękną jak pozostałe) część. A szkoda, bo niejeden zagorzały fan zespołu chętnie sprawdziłby się w rock operze (tak tak, w rock operze!) i rocku, bo te dwa gatunki objawiają nam się w kolejnych minutach. Drugi raz poznałam podczas Bitwy Na Głosy, po dość odstającym od oryginału wykonaniu grupy Maćka tego utworu. Pomyślałam - hej, to może być coś fajnego - i luknęłam na youtubie Cygańską Rapsodię, a następnego dnia umiałam już cały tekst. 

3. We Will Rock You

Ha, a ten utwór po raz pierwszy usłyszałam, oglądając Mini Mini. Jest to jeden z tych starszych, co nie znaczy, że nudniejszych utworów. Wręcz przeciwnie, energia płynąca do nas z tego utworu (Sao znowu bawi się we wróżbitę Macieja) promieniuje na całe nasze ciało i umysł, chce nam się coś w życiu zmienić. Teledysk jakością nie powala, to prawda, ale powala m.in dwoma tupnięciami i klaśnięciem. Odgłosy wymyślił zespół, a następnie dodał efekt opóźnienia, co sprawia wrażenie, jakby tłum ludzi tupał i klaskał.

4. I Want It All

Wiecie, goferki, że ten utwór stał się symbolem sprzeciwu wobec apartheidu (teoria o konieczności osobnego życia ras człowieka) w RPA, ale i także został uznany jako hymn hardrocka? Nie dziwię się, bo mi piosenka przypomina protest przeciwko regułom obowiązującym na co dzień, ustalonym przez prawo. Pamiętam, jak z tatą puściliśmy to na cały regulator w samochodzie a mój rodziciel robił za perkusistę (konkretniej - jedna jego ręka). Działo się : DDD

5. I Want To Break Free

Freddie w tym teledysku po prostu powala na kolana jako SPOJLER! pokojówka w różowym wdzianku KONIEC SPOJLERA! Teledysk do tego utworu jest jednym z bardziej rozpoznawalnych grupy Queen, ale kontrowersje z nim związane doprowadziły do tego, iż w amerykańskich stacjach muzycznych przestali puszczać I Want To Break Free. Bardzo lubię słuchać tej piosenki, właściwie nie wiem, dlaczego. Nie potrafię wyróżnić żadnych cech, za które słucham tej piosenki, słucham i już. 

Jest oczywiście wiele innych wspaniałych piosenek Freddiego i jego bandy, ale w tej notce zamieszczam tylko te, które są najbliższe mojemu sercu. Mam nadzieję, iż gwiazda Queenu nie wygaśnie, bo naprawdę, jest czego posłuchać. 


1 komentarz:

  1. Queen!!!! Kocham ten zespół. Ostatnio słuchałam bez przerwy ich składanki. Mam dwie płyty, chcę mieć więcej.

    OdpowiedzUsuń