poniedziałek, 16 maja 2011

Śpiewanie (najważniejsze zasady)

Otóż tak. Co tydzień, w soboty mam dodatkową muzykę. A mianowicie śpiew i gitarę. Nie ma co przybliżać wam gitarę, bez gitary (nie umiałabym wytłumaczyć chwytów), ale myślę, że śpiew bez problemu. Podczas śpiewu trzeba pamiętać o kilku zasadach (oczywiście chodzi o śpiew z przepony, nie fałszując).
1. Przepona. Połóżcie rękę na brzuchu. Spróbujcie nabrać powietrza tak, abyście poczuli jak ten brzuch się powiększa. Może brzmi to głupio, ale o to chodzi z przeponą.
2. Pozycja głosu. Dźwięk jest w pewnym miejscu usadzony. Aby ładnie śpiewać trzeba go usadzić jak najwyżej. To jest bardzo trudna sprawa. Trzeba poczuć dźwięk, co nie jest łatwe, bez odpowiedniego nauczyciela. Spróbujcie dotknąć czoła, albo górnej końcówki nosa i kierować dźwięk w tamto miejsce. Jak zaczynałam miałam z tym duży problem. Teraz jakoś daję radę. Możecie nawet unieść brwi, bo wtedy łatwiej jest ten dźwięk zmieścić. Najpierw spróbujcie mówić w pozycji (będzie brzmiało dziwnie, jak jakaś bajkowa dama z wysokim głosem), potem przejdźcie do śpiewu.
3. Gardło. Rozluźnijcie je zupełnie. Nic tam nie spinajcie. Jak się nazywa ta kulka w gardle? W każdym razie ona musi iść w dół.

To są takie pierwsze zasady śpiewu i operowego i takiego jak piosenkarze Hollywood. Wszytko się na tym opiera. PAMIĘTAJCIE! To są tylko niektóre z zasad, bardzo mała część nauki śpiewu. Ja oczywiście radziłabym, w miarę możliwości, załatwić sobie od tego jakiegoś nauczyciela. Moja pani od śpiewu jest śpiewaczką operową i uczy świetnie. Bardzo polecam śpiewanie, ponieważ jest bardzo zdrowo (podobno). Jeśli chodzi o zawód śpiewaka operowego, to nie jest już zdrowo, bo to jest bardzo męczące. Ale to już inna sprawa. Jeśli uda mi się napisać następną część o śpiewie, to napisze o pierwszych krokach, czyli jakieś ćwiczenia. Mam nadzieję, że was nie zanudziłam.

2 komentarze:

  1. Próbowałam. Niestety mi się udało. Starałam się naprawdę. Będę jednak musiała jeszcze dużo ćwiczyć z pozycją głosu. A z moim głosem to klapa totalna. xp

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezależnie od głosu, każdy może śpiewać według tych zasad. Są ludzie, którzy mają pozycyjność naturalnie. To są, z reguły ci, co się nie denerwują. Jak widać musiałaś się denerwować i ci się tam na górze, ta pozycja zamknęła. Ale to trzeba się nauczyć. Jest to trudne i ja miałam z tym duży problem, ale to potem już samo wchodzi. Musisz znaleźć to miejsce, gdzie umieścisz ten głos.

    OdpowiedzUsuń